לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

תכנון והתקנת מערכת ספרינקלרים – לוודא שאסונות לא יהפכו לטרגדיות

מערכות ספרינקלרים הינן אמצעי המיגון היעיל והאיכותי ביותר לבטיחות באש. על פי החוק במדינת ישראל, בתי עסק מחויבים להתקין מערכות התגוננות מאש אשר יבטיחו כי במקרי חירום האנשים העובדים בבית העסק שלך והמבקרים בו יהיו בטוחים. לקראת התקנה של מערכת ספרינקלרים יש ליצור קשר עם גורם מומחה ומקצועי אשר יעצב עבורך את המערכת האידיאלית עבור הצרכים של בית העסק שלך.

תכנון והתקנה של מערכות ספרינקלרים הם משימות קריטיות וסיוע של גורם חובבני בכל אחד מהם יכול להוביל לאכזבות כבדות מהמערכת, נזק רב לרכוש ולעיתים אף נזק בלתי הפיך לחיי אדם הנמצאים תחת אחריות העסק שלך.

מה הם השלבים של התקנת מערכת ספרינקלרים בבית העסק?

מערכות ספרינקלרים הן אינן מוצר מדף ויש להתאים את המערכת לצרכים ולאופי של בית העסק שלך.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    תכנון מערכת הספרינקלרים על פי הצרכים של בית העסק שלך. לקראת התקנה של מערכת ספרינקלרים יש לבחון ביסודיות כל פן בבית העסק שלך. החל מנקודות התורפה הנובעות מצורת המבנה ועד לאזורי סיכון בהם ישנם חומרים דליקים או מכשור בעייתי. במרבית המקרים, בעל המקצוע אשר מתכנן את המערכת יהיה שונה מזה אשר יתקין אותה ומומלץ להיעזר בגורם מנוסה ומוסמך.

    התקנת המערכת על פי תוכניות העבודה. התקנת מערכת הספרינקלרים מתבצעת על ידי בעל מקצוע מומחה ועל פי התכנון המקדים. מומלץ לעבוד עם גורם אשר מורגל בשיתופי פעולה עם מהנדס הבטיחות אשר תכנן עבורך את המערכת וכזה אשר ניתן לסמוך עליו.

    תחזוקת מערכת הספרינקלרים בבית העסק שלך. התחזוקה של מערכת הספרינקלרים כוללת בדיקות תקופתיות אשר מוודאות שהמערכת תמיד נמצאת במצב האידיאלי ומוכנה לאירועי חירום. בנוסף, יש להתייעץ עם גורם מומחה בנוגע לשדרוג המערכת לאחר שינוי בעיצוב או בפעילות העסק שלך.

    כיצד יש לבחור בעל מקצוע לתכנון מערכת ספרינקלרים?

    הדבר הראשון שעלייך לחפש אצל בעל המקצוע הוא ניסיון והכשרה בתחום ההתגוננות מפני אש בכלל ובתכנון מערכות ספרינקלרים בפרט. מעבר לניסיון בהתקנת מערכות ספרינקלרים, מומלץ לעבוד עם בעל מקצוע המחזיק בניסיון בהתקנת מערכות ספרינקלרים בבתי עסק בעלי פעילות ומאפיינים הדומים לאלו של בית העסק שלך. מהנדס בטיחות המחזיק בניסיון הרלוונטי יוכל לתכנן עבורך את המערכת האפקטיבית ביותר במהירות ולהבטיח את היעילות שלה.

    תכנון מקצועי של מערכת ספרינקלרים הינו קריטי בכדי להגן על הבטיחות שלך, של העובדים שלך ושל המבקרים בבית העסק שלך. מסיבה זו, התכנון חייב לקחת בחשבון מגוון רחב של מאפיינים של בית העסק שלך ולהיעשות רק לאחר הבנה מלאה ומקצועית של כל ההיבטים של העסק שלך. הסתרת מידע מהגורם אשר אחראי על תכנון מערכת ספרינקלרים עבורך יכול להוביל לחוסר יכולת של המערכת להגיב בצורה אידיאלית למקרי חירום. מהנדס בטיחות מקצועי ייעזר גם בתוכניות המבנה של בית העסק.

    סיוע של גורם מקצועי מונע טעויות

    חברת פתרונות הנדסה ובטיחות הינה חברה מקצועית ומנוסה אשר מציעה ליווי וייעוץ לעסקים בכל גודל ובכל רחבי הארץ בנוגע להתגוננות מפני אש. אנחנו מזמינים אותך ליהנות מאנשי המקצוע המוסמכים והמקצועיים שלנו, שירות מלא ומענה אמין. בכדי לממש את חזון החברה שלנו, להעלות את המודעות ואת רמות הבטיחות בעסקים הארץ, אנו לא מתפשרים, לא מעגלים פינות ולוקחים אחריות מלאה על תהליכי העבודה שלנו כמו שעל התוצאה.

    מערכת ספרינקלרים היא מערכת אשר משמשת כמנגנון הגנה מפני התפשטות שריפה. המערכת עובדת ברגע שישנה התראה על דליקה והיא באה במטרה לכבות אותה במהירות האפשרית. היתרון של המערכת הוא היכולת שלה לעבוד ללא תלות בכוח אדם. עם זאת, כדי שזו תוכל לבצע את העבודה הראויה ובהצלחה, חובה להשקיע מאמצי תכנון והתקנת ספרינקלרים.

    חשוב לזכור כי כל העסקים בישראל חייבים להתגונן מפני מקרי שריפה ולמנוע ככל הניתן התלקחות ופגיעה באנשים ובסביבה. הספרינקלרים הם האמצעי הטוב ביותר להגנה אשר עובדים ללא הפעלת כוח אדם ויכולים להציל חיי אדם כאשר הם מתוכננים כהלכה ועובדים על פי התכנון.

    מעט רקע על מערכת הספרינקלרים

    מערכת הספרינקלרים היא מערכת של מתזים אשר מותקנת על גבי מערכת צינורות לאורך התקרה והקירות. בקצה של כל צינור ישנה מבחנה העשויה מזכוכית ובתוכה ישנו נוזל אשר מסוגל להתפשט ברגע שהטמפרטורה במקום עולה. במקרה של דליקה, הטמפרטורה במבנה עולה, הנוזל שבזכוכית מתפשט וגורם לשבירה של המבחנה. בשנייה שהמבחנה נשברת מתחילים לזרום מים מהצינורות – כאשר ולמעשה הם פורצים החוצה בזרם עוצמתי. הזרם מונע את ההתפשטות של האש לאזורים נרחבים יותר ומכבים אותה.

    דרך הפעולה של המערכת היא אוטומטית לחלוטין, אך כדי שהיא תתבצע כראוי, יש לתכנן בקפידה רבה כיצד ואיפה להתקין אותה והמתכנן יבחן גורמים שונים לפני ההתקנה. ההתקנה של הספרינקלרים חייבת להתבצע לאחר תכנון מוקפד ובתיאום מושלם של כל הבאים במלאכה.

    הגורמים השונים שיש להתחשב בהם במהלך התכנון

    ישנם גורמים שונים בהם יש להתחשב בעת תכנון המערכת. הדבר הראשון שיש לחשוב עליו הוא הסכנות השונות הקיימות במבנה. מהנדס המתמחה בתחום יוכל לקחת את תכניות הבניין ולהסתכל על הבניין עצמו ולבחון היכן ממוקמות נקודות החולשה. כמו כן, הוא יבחן במקצועיות אילו סכנות יכולות להיות במקום ומה עלול ליצור דליקה.

    לאחר מכן יהיה על המהנדס לבדוק כיצד האש יכולה להתפשט במקום. בעל מקצוע יכול להעריך כיצד הדליקה תפרוץ ולאן היא תגיע ובהתאם לכך יתבצע התכנון וההתקנה של מערכת הכיבוי. המטרה של הספרינקלרים היא לטפל בדליקה במהירות האפשרית ותכנון נכון הוא המפתח לעבודה יעילה של המערכת.

    מי יכול לבצע תכנון של המערכת?

    את התכנון של המערכת צריך לבצע בעל מקצוע המומחה בתחום האש. על בעל המקצוע להכיר את המערכת על בוריה ואת החלופות אשר עומדות לרשותך. עליו לדעת לזהות את הסכנות השונות אשר יכולות להיות במבנה. בעת בחירת בעל המקצוע באפשרותך לשאול אותו שאלות, לבקש לשמוע על הניסיון הקודם שלו ולוודא אם הוא עובד עם מי שיתקין את המערכת או שהוא אחראי רק על תכנון או רק על התקנה.

    בתהליך התכנון מומלץ גם לשתף את המתכנן בכל מידע שנראה לך חשוב. אם יש לך דרישות אשר ידועות לך מראש, אם יש לך שאלות לגביי סכנות שונות ואם בכוונתך לבצע שינויים במבנה ובאופי העבודה, חשוב מאד ליידע את המתכנן. עלייך לזכור כי המטרה שלך ושל המתכנן היא אחת, לדאוג לבטיחות שלך, של העובדים והמבקרים במקום.

    נשמח לעמוד לרשותך

    מהנדסי תואר שני בבטיחות עומדים לרשותך וישמחו לבצע עבורך תכנון והתקנת ספרינקלרים. חברת פתרונות הנדסה ובטיחות מתמחה בתחום ומכירה היטב את הדרישות הקיימות בתחום. החברה תשמח לעמוד לרשותך, לבחון יחד איתך כיצד נכון להגן עלייך ועל המקום שלך. לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ, זה הזמן ליצור עמנו קשר או להשאיר את פרטייך באתר.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ