לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

יועץ בטיחות אש – לרכוש מקצוע מומלץ מאוד לחיים

מהם התקנים אשר מכשירים אותך להיות יועץ בטיחות מוסמך? האם ההסמכה בישראל מתבצעת באופן דומה לשאר המדינות בעולם? למי מתאימה הכשרה של יועץ בטיחות אש? כל התשובות ועוד מידע נוסף לפניכם.

יועץ בטיחות לומד בהסמכתו נושאים רבים ומגוונים ובמהלך לימודיו הוא אף צובר ניסיון מעשי שיסייע לו בעבודה עתיד. חשוב להדגיש כי כבר במהלך ההסמכה ניתנת ליועץ הבטיחות אפשרות להעניק שירות לעסקים ומוסדות בנושאים הקשורים בנושאי בטיחות. יועץ בטיחות הוא למעשה איש מקצוע שאחראי על כל נושא הבטיחות במבנים כמו מפעלים, בנייני מגורים, מוסדות חינוכיים ועוד כאשר במסגרת עבודתו הנו אחראי גם על נושא מערכות כיבוי האש במבנה. את עבודתו כאמור יכול להתחיל יועץ הבטיחות לאחר הסמכתו ומדובר בתהליך ארוך שמתאים רק לאנשי מקצוע רציניים ואחראיים.

ההסמכה בישראל לעומת ההסמכה במקומות אחרים בעולם

ההסמכה של יועץ בטיחות אשר ניתנת בארץ נעשית באופן דומה מאוד למקומות אחרים בעולם וזאת חוץ ממדינות שבהן מערכת הכבאות אינה כפופה לרשות ארצית כמו אצלנו אלא לרשות קומית. התקנים אשר קובעים בישראל את תהליך ההכשרה מוכרים כמובן על ידי הרשות הארצית לכבאות והצלה וגם בעבודה לאחר מכן כל העבודה וכל הכנת תיקי השטח במסגרת העבודה כפופים למפקח נציבות הכבאות הראשית.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    למי מיועדים הלימודים של יועץ בטיחות?

    הקורס מיועד קודם כל לאנשי מקצוע איכותיים שמעוניינים להתקדם בתחום ולבצע עבודה שדורשת אחריות רבה. בין אנשי המקצוע להם מיועדת ההכשרה של יועץ בטיחות ניתן למצוא את נאמני הבטיחות, ממוני הבטיחות, אנשי צוות אשר עוסקים בכוננות ומצבי חירום, אנשי מקצוע האחראים על תפעול ותחזוקה של מחסנים, פקחי עירייה, עובדי אשפה בעיריות השונות, מהנדסים, הנדסאים ועוד.

    בשיטת הלימוד בישראל יש שילוב מנצח של הצד המעשי לצד הלימוד התיאורטי. בשונה ממדינות אחרות בעולם, במסגרת הלימודים בישראל לומדים היועצים המיועדים על תגובות של חומרים שונים לאש ובהחלט אפשר לומר שתכנית הלימודים מכסה נושאים רבים הקשורים באש ושריפות. בין היתר לומדים יועצי הבטיחות על תאונות שריפה ואש, התנהגות העשן במקרי שריפה, שריפות בשדה וכל אלו ועוד תוך כדי סדנאות מעשיות ותרגולים בשטח.

    השלב שאחרי הלימודים – החשיבות של יועץ בטיחות מקצועי ואיכותי

    לאחר סיום הקורס, יזכו התלמידים לתעודה אשר מסמיכה אותם לממוני או יועצי בטיחות. יש חשיבות כמובן לחותמת של המוסד הלימודי על התעודה אבל החשיבות הגדולה ביותר היא החותמת של משרד התמ"ת שהיא למעשה הנותנת את הגושפנקא לכך שהתלמיד יכול להעניק שירותים בנושא בטיחות.

    חשוב להדגיש שמעבר לתעודה עצמה חשוב מאוד התהליך של הלימודים ורק תלמיד שייקח את הלימודים ברצינות ויעשה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר יבטיח לעצמו רמה מקצועית גבוהה בעתיד. מלבד חשיבות הלימודים עבור יועץ הבטיחות עצמו, גם בעל המקצוע ששוכר את שירותיו של יועץ הבטיחות צריך לבדוק את ההכשרה של איש המקצוע שעומד לפניו, בעל העסק צריך להבין שרק אם יעבוד עם איש מקצוע איכותי ומקצועי הוא יוכל להבטיח לעצמו רמת בטיחות מקסימאלית בבניין שלו.

    לבחור יועץ בטיחות שמתאים לרמה המבוקשת

    אנחנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות מעסיקים רק יועצי בטיחות שעברו את ההכשרה המתאימה וכמובן הפיקו את המירב מהקורס שעברו. במהלך עבודתו, יועץ בטיחות גם מתנהל מול הרשויות השונות כמו איגוד הכבאות, הרשות המקומית, משרד ההגנה על איכות הסביבה ועוד וחלה עליו החובה לא רק להיות מקצועי מאוד בעבודה שלו אלא גם לדעת בדיוק כיצד להתנהל מול כל הרשויות הרלוונטיות כדי להבטיח לבעל העסק עבודה חלקה ומהירה ואת זה תוכלו למצוא אצלנו בחברת פתרונות הנדסה ובטיחות.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ