לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

יועץ בטיחות אש מגן עליך ועל סביבתך מפני שריפות

מקרי אסון הנובעים מהתלקחות אש הם לא עניין של מה בכך ולצערנו הם גם אינם נדירים. האש יכולה להתלקח כתוצאה מפעולת אדם, היא יכולה להיות תוצאה של חיבור בין רכיבים שונים, מקצר חשמלי ויכולה להגיע אל המבנה בעקבות שריפה חיצונית. אף על פי שכוחות הביטחון אחראיים על כיבוי השריפות, על כל ארגון, מקום עבודה ואחראי מבנה, לדאוג לצמצם את הנזקים האפשריים ולעזור לכוחות הביטחון ככל האפשר – וזאת באמצעות יועץ בטיחות אש.

שלוש הפעולות שיש לבצע במקום בתהליך הגנה מפני אש:

  • פעולה ראשונה – התאמת מערכות. במקומות בהם אין מערכות הגנה מפני אש יש לבחון את המבנה ולקבל החלטה איזו מערכת היא הנכונה ביותר. ישנם כמה אמצעי הגנה והמטרה צריכה להיות התאמה של האמצעי למקום המדובר.
  • פעולה שניה – תחזוקת מערכות קיימות. במקומות בנויים שכבר יש בהן מערכות הגנה מפני אש או פעולה בעת דליקה, יש לבדוק אחת לתקופה את המערכות, את תקינותן ולוודא כי הן אכן יתנו את הפתרון הטוב ביותר בשעת הצורך, אם יעלה כזה.
  • פעולה שלישית – הדרכת בטיחות. במקרה שמדובר על מקום עבודה, יש להעביר את העובדים הדרכות מאת יועץ בטיחות אש לשעת אסון ובמקרה שמדובר במקום שאליו נכנסים אנשים רבים, לאו דווקא עובדים, יש לבצע תרגול של נושאי התפקידים ולוודא כי כל אחד יודע מה תפקידו וכיצד יהיה עליו לפעול במקרה של שריפה.

תקשורת עם כוחות הביטחון

ישנם ארגונים רבים ועסקים אשר מכורח היותם מחויבים לקיים תקשורת פתוחה מול כוחות הביטחון ולהכין תיק שטח. ההכנה של תיק השטח תיעשה לרוב על ידי בעל מקצוע המתמחה בתחום והעסק או הארגון יכולים לפנות אל גורם חיצוני על מנת שיכין אותו עבורם. הכנת תיק שטח נעשית באמצעות יועץ בטיחות מנוסה, ההכנה כוללת בחינת השטח, איתור מקומות שיכולים להוות סכנה, צירוף מסמכים רלוונטיים כמו פתחי החירום ופירוט מיהם אנשי הקשר אליהם אפשר לפנות במקרה של אסון.

במקרה של דליקה חשוב שכוחות הביטחון יוכלו לפנות אל גורם מתוך הארגון ושיוכלו להיעזר בו. בתהליך של בחינת המבנה והמקום, יוכל יועץ בטיחות אש ללוות את המקום, לעזור לו לבחור את אנשי המפתח הרלוונטיים ולהעבירם את ההדרכות הנחוצות.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    חשוב לזכור

    חשוב לזכור כי לרוב אין כל צורך בכל המידע והציוד המגן על המקום מפני דליקה ובמהלכה לא אמור להיות שימושי. עם זאת, ברגע שקורה אסון, ברגע שמתחילה להתלקח דליקה קטנה או כשהיא מתפשטת, לציוד, להדרכה ולאנשי המפתח בארגון, יש תפקיד מרכזי.

    מטרתו של יועץ בטיחות אש היא לעזור לארגון להגן על עצמו במקרה של שעת אסון ותמיד מתוך כוונה שלא יהיה צורך לממש את ההמלצות השונות ולא יהיה שימוש לציוד. כיוון שאי אפשר להסתמך על כך שהמצב הנוכחי יהיה תקין וכיוון שאי אפשר להבטיח כי שריפה לא תגיע לאזור, חובה על כל ארגון, מקום עבודה ומקום שמזמין אליו אנשים רבים, להגן על עצמו מפני אסון.

    נשמח לעמוד לרשותך

    חברת פתרונות הנדסה ובטיחות שמה לעצמה למטרה להעלות את רמת הבטיחות במבנים, ארגונים, מפעלים ועוד. החברה מעמידה לרשותך יועץ בטיחות אש בעל תואר שני וניסיון עשיר בתחום והיא תבחן יחד איתך אילו אמצעים יוכלו לשרת אותך במקרה של אסון.

    במקרה של דליקה ושריפה, יעמדו לרשותך כוחות הביטחון, אך לא די בכך. עליך לקחת אחריות על המקום, לוודא כי יש לך את הציוד המתאים להגנה, שהעובדים שלך יודעים כיצד עליהם להתנהל כדי למנוע אסון ולדאוג לתקשורת טובה עם כוחות הביטחון בשעת הצורך. כדי לדעת כיצד נוכל ללוות אותך, כל שעלייך לעשות הוא להשאיר את פרטייך כאן באתר.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ