לרשותכם גם בפייסבוק

כתובתינו

גלגלי הפלדה 20, הרצליה נווטו אלינו

הדרכת בטיחות – הנושאים אשר יכולים למנוע אסון

בשנת 2017, נפגעו בתאונות עבודה בתחום הבנייה בלבד מעל 250 עובדים, ומובן שישנם ענפי תעסוקה אחרים שבהם נפגעים עובדים במהלך עבודתם, בין אם במשרד, בתעשייה, בדרכים או במקומות עבודה אחרים. נתון זה חייב לעורר כל אחד ואחת מבעלי העסקים – ובוודאי את האחראיים לעובדים עצמם במקומות העבודה השונים. תאונות העבודה הן לא רק נחלת עובדי הבניין וברוב הפעמים הן תוצאה של התנהלות לא נכונה, כלומר אפשר למנוע אותן על ידי שימוש נכון באמצעי הגנה והקפדה על כללי הבטיחות

אין כל סיבה להשלים עם הנתון אשר מצביע על כך שמאות ואלפי עובדים חשופים בכל רגע לסכנה. חלקם מגיעים ליום העבודה שלהם בביטחון, אך לא חוזרים לביתם כפי שיצאו מהם. באחריות העובדים והמעסיקים להעלות את המודעות ולדאוג למנוע את האסון הבא.

האחריות של המעסיק כלפי בטיחות העובדים

פקודת הבטיחות בעבודה קובעת תקנות אשר מחייבות את המעסיקים לדאוג לשלום העובדים. בין היתר על המעסיקים להעמיד לרשות העובדים את הציוד הנדרש להגנה, עליהם לבדוק כי המבנה מוגן והציוד עומד בתקן ועליהם לבצע הדרכת בטיחות לפחות אחת לשנה.

    מלא/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

    ּ

    באחריות המעסיק לקיים הדרכת בטיחות וישנם מקומות עבודה המתלבטים בין העברת הדרכת בטיחות על ידי ממונה בטיחות אשר מועסק ישירות על ידי החברה לבין ממונה חיצוני. ההחלטה באיזה מבין השניים לבחור צריכה להיות תוך חשיבה מי יוכל להעביר הדרכת בטיחות בצורה הטובה והמקיפה ביותר, למי יש ניסיון בהדרכה וכיצד נכון להעביר את המידע הנחוץ לעובדים.

    הנושאים אשר יהיו כלולים בהדרכת בטיחות

    כל הדרכת בטיחות צריכה לכלול מושגי יסוד בבטיחות וגהות ולכלול את החוקים והתקנות. על העובדים לדעת את החוקים ולדעת למי עליהם לדווח במקרה שנראה להם כי דבר מה מתנהל שלא כשורה. כמו כן, הדרכת בטיחות צריכה להכיר לעובדים את הציוד המגן הקיים, מתי עליהם להשתמש בו וכיצד. כמו כן, חשוב מאד שהעובדים יוכלו לזהות פגיעות בציוד המגן ולהתריע על ציוד שאינו תקין.

    נושאים נוספים אשר צריכים להיות כלולים בהדרכת בטיחות הם נושאים הנוגעים באופן ספציפי למקום העבודה. על המדריך לבדוק את נושא הארגונומיה במקום ולהעביר את כל המידע שיכול לעזור לעובדים להגן על עצמם מפני פגיעות. אם ישנו שימוש בחומרים מסוכנים או שמתבצעת עבודה בגובה, על המדריך להכין על כך הדרכה ולתת לעובדים את כל הידע הנדרש להם כך שימנעו את האסון הבא.

    חלק נוסף חשוב בהדרכת בטיחות נוגע למצבי חירום ולמה שהעובדים יכולים לעשות כדי למנוע סכנה. על העובדים לדעת כיצד עליהם לתפקד במקרה של דליקה, בשעת מלחמה ובמקרה של רעידת אדמה. כמו כן, עליהם לדעת כיצד, למי ואיך לדווח על מקרים שעלולים לסכן את הבטיחות האישית שלהם או של מי שנמצאים בסביבה.

    הדרכת בטיחות היא עניין למומחים

    הדרכות הבטיחות היא עניין מקצועי אשר חייבת להיות מתוכננת כהלכה. המדריך צריך לבצע את ההדרכה תוך מחשבה כיצד העובדים יוכלו להשתמש בידע אשר ניתן להם. לעולם אין להתייחס אליה כאל משימה שיש להיפתר ממנה. חשוב לזכור כי ידע יכול להציל חיים ובמדינת ישראל ישנם מאות עובדים שנפגעים מדי שנה בתאונות שיכולות להימנע.

    הדרכת בטיחות תתבצע כל ידי בעל מקצוע, ממונה בטיחות, אשר מכיר היטב את התחום ויודע כיצד להעביר הדרכת בטיחות. בטרם יום ההדרכה, על הממונה לתכנן אותה תוך איתור מצבים מסוכנים, הבנה איזה ידע יכול לתרום להם וכיצד נכון להעביר את הידע הלאה. על כל מעסיק לזכור כי יש לו אחריות מוסרית וחוקית לשלום העובדים ולכן עליו לבחור את הממונה אשר יוכל להגן עליהם כהלכה.

    למעלה

    בין לקוחותינו

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

      ּ